تحولات لبنان و فلسطین

مدیرمسئول روزنامه جوان در یادداشتی نوشت: ماجرای سعید طوسی که هنوز حدود و ثغور آن معلوم نیست به گونه‌ای پیش می‌رود که گویی نظام جمهوری اسلامی ابتدا وی را قاری قرآن و سپس مأمور فساد در جامعه کرده است.

از سیف‌الله صدراسلام تا قاری زمان ما/ تحلیلی از ابعاد پرونده سعید طوسی

به گزارش قدس آنلاین، عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان در یادداشتی به بررسی ابعاد پرونده سعید طوسی پرداخته است که در ادامه میخوانید.
ماجرای سعید طوسی که هنوز حدود و ثغور آن معلوم نیست به گونه‌ای پیش می‌رود که گویی نظام جمهوری اسلامی ابتدا وی را قاری قرآن و سپس مأمور فساد در جامعه کرده است. فصل‌الخطابی قوه قضائیه نیز مانند بسیاری از مقولات دیگر برای معاندین، مغرضین و منافقین بی‌معناست. هیچ‌کس با طوسی کاری ندارد و نمی‌گوید هر قاری قرآن الزاماً مهذب نیست، همانگونه که هر آخوندی الزاماً مروج دین نیست و به همین دلیل امام فرمودند تاریخ اسلام پر است از خیانت علمای اسلام به اسلام، چراکه در هر قشری ناپاک وجود دارد.
پرچمداری رسانه‌های امریکا و انگلیس در این ماجرا تردیدی باقی نمی‌گذارد که هجو نظام از مدخل دین، راهبرد آنان است و پیاده نظام آنان نیز هر موضوع راست و دروغی را به مثابه فلشی به سمت نظام نشانه می‌روند، چرا؟ حفظ و استمرار نظام جمهوری اسلامی از پیوند اعتمادی مردم و حاکمیت نشئت می‌گیرد و دشمنان برای سست کردن ستون‌های این نظام(که آن را نظام سرکش و مهار نشدنی می‌نامند) از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند.
«نقد اخلاقی حاکمیت»، «بی‌اعتبارسازی بازوهای توانمند نظام» و «هجمه به کارآمدی آن» سه مسئله اصلی است که در دستور کار بوده و خواهد بود و شبکه‌های اجتماعی زمینه آن را فراهم‌تر کرده‌اند. این در حالی است که تاریخ بشر و اسلام از این پدیده‌ها بارها به خود دیده است. خالد بن ولید را تقریباً همه مسلمانان می‌شناسند. فرمانده شجاعی که سپاه پیامبر را در احد شکست داد، ‌اما قبل از فتح مکه ایمان آورد و یکی از فرماندهان سپاه اسلام شد. در جنگ موته پس از شهادت زید بن حارثه(فرمانده) و جعفربن ابی‌طالب(جانشین)، سپاه اسلام را از معرکه نجات داد و فداکاری‌های زیادی برای اسلام کرد تا جایی که پیامبر وی را «سیف‌الله» نامید. این سیف‌الله در زمان خلافت ابوبکر، مأمور اخذ خراج و مالیات از فردی به نام مالک (نه مالک اشتر نخعی) که بیرون از مدینه زندگی می‌کرد و به حکومت مالیات نمی‌داد، شد. خالد به همراه یک نفر دیگر به محل سکونت مالک رسید و با رؤیت زیبایی همسر وی، دست و پای مالک را بست و در حضور او به همسرش تجاوز کرد. آن روز کسی کار خالد را به دستگاه پیامبر نسبت نداد و کسی نگفت «بفرمایید این هم سیف‌الله پیامبر! » کسی نگفت «این هم مجاهد بزرگ اسلام». آنچه گفته شد اینکه خالد بر همان فرهنگ جاهلی پیش از اسلام خود پایبند است و اسلام‌آوری وی نوعی تظاهر و توفیق اجباری بوده است.
او فرمانده شجاعی بود که تهذیب نداشت. به صحنه کشور برگردیم؛ فرض نمایید یکی از فرماندهان عالی دوران دفاع مقدس دچار لغزش اخلاقی شود. آیا می‌توان گفت خون رزمندگانی که ذیل فرماندهی او سال‌های پیش شهید شده‌اند به هدر رفته است؟ می‌توان دفاع مقدس را به فساد آلوده نشان داد، می‌شود امام را زیر سؤال برد که عجب فرمانده‌ای داشته‌ای؟

انصاف این است که بگوییم انسان در معرض تهدید و انحراف است، «الا مارحم ربی».

طوسی دارای صدای خوش و خدادادی برای خواندن قرآن است که نظام چک سفیدامضا برای عصمت او نداده است و اگر انحراف او ثابت شود باید مجازات شود. درباره او از تبرئه تا اعدام را باید پذیرا باشیم. آنان که فصل الخطابی قوه قضائیه را نمی‌پذیرند، همان کسانی هستند که «طوسی بهانه است، اصل نظام نشانه است» را دنبال می‌کنند.
قرائت و آموزش قرآن را به اقسام و انواع جوک و تمسخر آلودند و کاری کمتر از خود طوسی نکرده‌اند. اگر مریض نباشیم با فرض اثبات جرم، یک قاری را فاقد تهذیب می‌دانیم و باید ساحت قرآن و عرصه عمومی قرآن‌خوانی را از وجود او دور کنیم. اما اینکه هر کس احساس تعلقی به نظام می‌کند و دچار مشکل می‌شود باید همه نظام به قربانگاه برود، بخشی از همان جنگ نرم است. اگر طوسی و امثالهم تبرئه شوند خواهند گفت «دست خودشان است سرش را به هم آوردند». اگر اعدام شود خواهند گفت «نقض حقوق بشر است و اتحادیه اروپا علیه ما بیانیه می‌دهد و تحریم می‌کند. » اینجاست که باید از مخالفان نظام خواست که اگر دین ندارید لااقل آزاده مرد باشید. سیف‌الله صدر اسلام به زنای محسنه روی آورد، اما مردم به حاکمیت وقت حمله نکردند و پیامبر و اسلام را به سخره نگرفتند. حال اشتباه و انحراف احتمالی یک فرد غیر مهذب محور بازنمایی عقده‌های فرو خورده این جماعت مقابل نظام شده است.
به صورت طبیعی عالم سیاست و اجتماع با عالم حقوق متفاوت است و معمولاً انتظار اجتماعی و سیاسی فراتر از حقوق ظاهر می‌شود و این مسئله در پرونده‌های مختلف تاکنون طرح شده است. قوه قضائیه به عنوان رکنی از حاکمیت نمی‌تواند صرفاً بر «وظایف حقوقی» خود تأکید کند، بلکه باید پاسخگو باشد که چرا پرونده‌ای را از سال ۱۳۸۹ تاکنون به انجام نرسانده است و چرا قبل از دیگران عرصه اجتماع را روشن نکرده است؟
نیروهای انقلاب باید همیشه یادشان باشد که نظام دینی را با دین شکار خواهند کرد و دشمنان نیز در همین نقطه متمرکز شده‌اند. دشمنان انقلاب هم دین را فاقد صلاحیت برای امر سیاسی و اجتماعی می‌دانند و هم برای تخفیف نظام در عرصه اجتماعی به دین مراجعه می‌کنند. آنان دست به گزینش می‌زنند، همانگونه که حرکت عظیم عاشورای امسال ایران و کربلا را سانسور و چند قمه‌زن را محور تصویرسازی از عاشورا کردند. طوسی را در صدر قرار می‌دهند اما همزمان علت عزل فلان مدیرعامل دولت را چیز دیگری وانمود می‌کنند. لزومی ندارد نیروهای انقلاب درصدد دفاع از هر مسئله‌ای باشند که همین مسئله قطب‌بندی و انگیزه قطب‌بندی در طرف را چند برابر می‌کند. جریان انقلابی کشور باید سردمدار مبارزه با هر فسادی باشد وگرنه ممکن است رسانه‌های غربی که فساد فلان نیروهای همسوی خود در ایران را مخفی می‌کنند دلسوز نظام معرفی شوند. تا حیات آدمی وجود دارد سیف‌الله‌ها و طوسی‌ها خواهند بود و در عمق تاریخ نیز بوده‌اند. تاریخ انسان و حتی تاریخ توحیدیان مملو از خطاست. از «برسیسای عابد» گرفته تا سیف‌الله پیامبر اسلام نمونه بارز آن است و به هیچ کس در این مسیر تضمین الهی داده نشده است. آن یوسف پیامبر بود که هوشمندانه استغاثه کرد که: «و ما ابری نفسی ان النفس لاماره بالسوء الامارحم ربی ان ربی غفور رحیم. »
فساد مالی و انحراف جنسی همانند شایعه است. شایعه در طول حیات بشر وجود داشته است و انباشت هزاران سال تجربه نمی‌تواند به آن پایان دهد. مانند حسادت است که قابل حذف نیست اما قابل کنترل است. هر روز کشیشان کودک‌آزار در تارک اروپا و امریکا می‌درخشند اما مسلمانان آن را مستمسکی برای هجو مسیحیت نمی‌دانند که آن کشیش را فرد فاسدی تلقی می‌کنند که اشتباهی در مسیر کلیسا قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 53
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    5 2
    سلام . . . بنده هم با این مطالب موافقم.
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    4 1
    سلام.نمی توانم باور کنم خالد چنین شخصیتی بوده باشد.لطفا در سخنانمان خدا مد نظرمان باشد.
  • ناشناس ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    اگر این کار رایکی از خارج کشور می کرد ان وقت چه می کفتیید
  • ماهر ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    1 0
    مسئله سعید طوسی نیست ،غفلت کسانی است که نقطه را در مریخ میبینند و اورست را پیش چشمانشان نمیتوانند ببینند و ادعایشان گوش فلک را کر کرده است.
  • ماهر ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    6 0
    مسئله سعید طوسی نیست ،غفلت کسانی است که نقطه را در مریخ میبینند و اورست را پیش چشمانشان نمیتوانند ببینند و ادعایشان گوش فلک را کر کرده است.
  • بی نام ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    2 2
    این حرفهای مزخرف چیه داری میزنی؟ مگه خدای نکرده جای خوب و بد با هم عوض شده، اگه نخودیا کاری بکنن بد و بد ذات و بد نهاد بد سرشت و...هستند ولی اگه از درون لایه های بالا چنین جنایتی را انجام بدن اون میشه توطئه غرب و امپریالیسم صهیونیسم...با گفتن این حرفهای چرت چیزی از گناه افرادی که با چشم پوشی بر این اعمال رذیلانه زمینه ظهور ظلم و ستم را فراهم میکنند نمیشه.
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    5 0
    مردم دیگر عادت کردند به فساد روز افزون در ارکان جامعه از بانک و وزیر و مجلس و همه ارکان نظام ولی آخه برادر یعنی همه جای باید رد پایی از فساد باز باشه؟
  • محمد ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    4 1
    همه تحلیل شما درست ولی در 8سال قبل یک رییس جمهوری با بدترین نوع تمت افترا وسر کشی در خانواده رقیب جایزه گرفت حمایت شد انروز خبری از این حرف ها نبود وامروز ادامه همان حرکات دامن فتنه کران را گرفته است دست بر تحلیل وتوجیه برده اند خیلی وقت است که اخلاق مرده است وهمه بدبختی ها ودذین ما خدای مال امریکا شده است
  • parvane_30ba@yahoo.com ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    1 2
    یراد از قوه فاسد و بی لیاقت قضاییه است ..اگر به موقع و سریع و صحیح و صریح به شکایت رسیدگی میکرد این مسئله این قدر بزرگ نمیشد
  • محمد ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    5 0
    دوست عزیز تکلیف خودتو روشن کن این همه آسمون ریسمون بافتی که بگی نظام کارش درسته ؟ اگه پدری خطای بچه رو نادیده بگیره پدره ؟ یا بحکم وظیفه باید خطای بچه رو به اون گوشزد بکنه وبه فراخور اون خطا کاری بکنه ؟
  • علی ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    1 0
    برداشت نویسنده مقاله از روزتانه کشورهایی غربی مثل امریکا و انگلیس مثل اکثر روزنامه کشورمان چاپلوسی و تعریف و تمجید ار مسولین کشوری است. اگر روزنامه مطلبی غیر از این هم بنویسد وابسته به غرب بوده و زیر سئوال بردن دین را به او نسبت می دهند. در دنیای غرب روزنامه فقط دنبال نقاط ضعف مسئولین هستند و اگر مسئولی کارش را درست انجام داد می گویند وظیفه اشن می باشد ولی اگر خطایی یا خلافی سربزند تمام روزنامه تا استعفایش پیش می روند حتی اگر بالاتر مقام کشوری باشو دست برداش نیستند..بنابراین بر ملا کردن افراد فساد خصوصا آنها که آموزش قرآن کریم را می دهند و کلام خداوند را به گوش بقیه می رسانند باید خیلی بیشتر مورد حساسیت باشد تا اینکه سعی شود آنرا پنهان کرده و جذمش را نادیده بگیرند
  • حسین ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    1 0
    با سلام خدمت آقای گنجی در پاسخ به تحلیل شما که به جا و غیر قابل انکار است و در هر قشر و گروهی ممکن است افرادی پیدا شوند که مرتکب خطای نابخشودنی شوند ، اما سوال اساسی مردم که در شبکه های اجتماعی به وفور می توان آن ها را مشاهده کرد ( سری به شبکه های اجتماعی تلگرام و ... بزنید تا عمق موضوع را دریابید ) این است که چرا در برخورد با چنین افرادی (همانند اختلاص کنندگان ) اینقدر مصامحه وجود دارد . آیا می توان قبول کرد موضوعی که از سال 1390 بصورت پرونده درآمده است ، تا کنون کنه قضیه آن روشن نشده باشد . سوال اساسی مردم در فضای مجازی این است که اگر فلان خواننده مرتکب چنین عملی شده بود ، آقایان .... و .... کفن پوش راهی خیابان ها نمی شدند و فریاد وا اسلاما سر نمی دادند . می شود بگویید الآن آن آقایان کجا حضور دارند تا کفن پوش وارد میدان شوند و فریاد مظلومیت کسانی را که به ناحق مورد تعرض قرار گرفته اند سر دهند و خواهان محاکمه خاطی شوند جناب آقای گنجی ، آیا پیامبر اکرم (ص ) نیز با خاطیان به همین نحو برخورد می کرد . آیا حضرت علی نیز با متخلفی که خلخال از پای زن یهودی / مسیحی درآورد ، همینگونه برخورد نمود . منظورم این است که پرونده را مشمول زمان می نمودند تا از حساسیت آن کاسته و احیانا فراموش شود . نه خیر اقای گنجی ، همه ما می دانیم که در هر قشری خطا کار وجود دارد . اما مهم نحوه برخورد قوه قضاییه با خاطیان است . جناب اقای گنجی ، اگر آنروز که برادر آقای ... به همراه آقای ... 123 میلیارد تومان اختلاص کردند ، سینه دیوار قرار می گرفت و به همراه آقای ... اعدام می شد ، آیا الآن شاهد اختلاص 8000 میلیاردی و یا اخیرا 1200 میلیارد تومانی می شدیم . کلاه خودتان را قاضی کنید و به این نکات توجه فرمایید . شما فکر می کنید مردم که بر علیه رژیم گذشته قیام کردند ، جز این بود که فساد همه ارکان حکومت آن را فرا گرفته بود ؟ در پایان به این حدیث حضرت علی ( ع ) بسنده می کنم که هیچ حکومتی با کفر از بین نمی رود ، و هیچ حکومتی با ظلم پایدار نمی ماند .
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    4 1
    سپاس از یادداشت بجا و درستی که درج کردید
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    2 1
    خودتون قضاوت کنید اگر از یک طیف دیگه بود از بالای برج میلاد تا حالا پرتش کرده بودید؟ وای به حال اعتقادات مردم و وای به حال پدر و مادر اون بچه های بی پناه....
  • Ali ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    5 1
    پس از پرداخت نکردن جزیه از طرف مالک درگیری پیش میاد و خالدبن ولید او را میکشد سپس بعد کشتن مالک با زنش ازدواج میکند نه جلوی چشم شوهرش مالک واقعا از شما هم بیشتر ازین انتظار نمیره که اینجوری تاریخ تحریف میکنید و همینکه گفتین مردم اون زمان به خاطر اشتباه خالدبن ولید کسی پیامبر و دین را ملامت نکردن پس خیلی خوب نشون میده که مردم مسلمان اون زمان نسبت به مردمی که در کشور دارن اسلام را ملامت و سرزنش میکنن ایمان و التزام بیشتری به دین مبین اسلام داشتن
  • عبدالله بشرزاد ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    ای کاش قوه قضاییه ای پرونده رااینقدر در بورکراسی اداری معطل نمیکرد تاکاربه اینجاها نمیرسید.
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    2 1
    چرا پرونده از سال ۸۹ تا کنون بدون نتیجه است ؟؟؟ اگر طوسی مجرم است اعلام اگر نه اظهار !؟؟ چرا سکوت ؟؟؟ این نشان دهنده ضعف دستگاه قضایی کشور است ! چرا پرونده های بابک زنجاپی ها علیرغم صدور حکم اجرایی نمی شود چرا فلان پرونده ۰۰۰۰و۰۰۰۰ چرا ۰۰۰
  • عابد ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    چرا دستگاه قضا نا کار آمد است ؟؟؟؟
  • ایرانی ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    3 1
    بهتر است دلیل این موضوع را خوب درک کنید. تفاوت جامعه آزاد و دیکتاتوری در این است که در جوامع غربی، رسانه ها آزادانه رهبران، مقدسات و همه چیز را نقد می کنند و حتا مسخره می کنند. در ایران در هیچ کجا جرات چنین تحلیلهایی وجود ندارد. زیرا حکومت همه را حریم مقدس خود قلمداد کرده و خطاهای آنها را رفو می کند و در نتیجه خطاهای هر کدام از آنها به پای کل نظام به حساب می آید. به نظرمن نظام جمهوری اسلامی نیاز به خانه تکانی و تطهیر خود دارد.
  • متعجب ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    3 103
    من بسیار متعجبم از نگارنده مقاله فوق که بسیار زیبا توانسته طوسی را به سیف الله صدر اسلام تشبیه کند و با استفاده از همین حرکت درست ، آقای خامنه ایی و خمینی را هم هم وزن پیامبر اسلام معرفی کند، آیا زمان پیامبر سیف الله جرات چنین کاری داشت ؟ خودتان میفرمایید در زمان خلافت ابوبکر ، یعنی زمانی که فساد در حاکمیت اسلامی َروع شده بود ، آقای نگارنده مردم را احمق فرض نکنید ، اگر دلتان برای اسلام میسوزد فکری به حال انسان ها کنید که اسلام بدون انسان بدرد لای جرز هم نمیخورد ،
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    1 0
    تعلل قوه قضاييه علت اصلى دامن زدن به شايعات است ، لطف كنيد بگوييد قضات زمان پيامبر بعد چند سال حكم سيف اله را صادر كردند ؟!
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    محصنه درست است.
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    3 2
    همتون فاسدید طفره نروید و شعار بیهوده ندهید .
  • محمد ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    1 1
    این اولیش نخواهد بود قاضی مرتضوی خیلی از اینا بدتر دارد رو کند . توجیه کنید حتما بجای میرسید اقای سیف ال....ان.
  • مشکی ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    1 2
    مسئله اینجاست که اگه بجای آقای طوسی یه آدم عادی چنین پرونده ای با این متشاکی ها داشت الان سرش بالای دار بود. یا اگه بجای کلاس قرآن پای کلاس موسیقی در میون بود جامعه روحانیت دست به بزرگترین تظاهرات قرن میزدند و خدا میدونه که برای محکوم کردن کل جامعه موسیقی و موسیقیدانان در اعماق مغز پوسیدشون چه فتواهای عجیبی شکل میگرفت...
  • رحمت شریفی ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 3
    درود ...تا کی میخواین این فساد رو بپوشونید و اونو متوجه شایعه پراکنی سرویسهای اطلاعاتی غرب بدونید....آب عجل که هست گلوگیر خاص و عام ..بر حلق و بر دهان شما نیز بگذرد.......امیدوارم از دست هر دو جناح کثیف اصولگرای خبیث و اطلاح طلب دروغگو و اون اربابتون زودتر خلاص بشیم
  • ... ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    2 0
    حالا بزارید تو دادگاه محکوم بشه فعلا مورد اتهام هست و اتهام از تهمت گرفته شده ...اولا حکم داده بشه بعد قضاوت کنید
  • رضا ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    2 0
    کاملا موافقم این جواب دندانشکنی است به کسانی که یک شخص را بهانه می کنند و از او به عنوان ابزاری جهت توهین به بقیه استفاده می کنند .هر کسی مسئول اعمال خود است . همانطور که خداوند متعال میفرماید : ( كل نفس بما كسبت رهينه ) هر نفسی یا هر شخصی در گرو و رهن عمل خویش است . اگر کسی خطایی را مرتکب شود و بداند که این عمل گناه است و جرم محسوب میشود در واقع با علم مرتکب به گناه شده و به دیگران ربطی ندارد .
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    2 1
    لطفا از تخریب صحابه پیامبر دست بردارید که به لعنت خدا گرفتار خواهید شد ونیز به بیاناتات رهبری گوش دهید و از تفرقه بپرهیزید و به مقدسات اهل سنت و مخصوصا اصحاب گرام پیامبر تهمت وافترا نزنید که این تهمت و افترا مال یهود و نصارا میباشد و دیگر این را تکرار نکنید که به عذاب خدا دچار میشوید
  • علی ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 2
    اگر صحت داشته باشه یک تنه حکم جهاد میدم بر دستگاه فساد و جانم رو فدایخدا و منکرش میکنم ...منه بی دین برائت میجوییم از این حرکت و رختن خون هر کس رو هر قدر در دستگاه مهم هم باشه رو مجاز میدونم و جهاد و جنگ در این راه رو بزرگترین نعمت خدا میشمارم...فقط صحت داشته باشه
  • کریم ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    2 0
    اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیبی که هست از مسلمانی ماست اگر 5 سال پیش بصورت صحیح به این پرونده رسیدگی میشد الان رسانه های بیگانه اینطور سر وصدای تبلیغاتی راه نمی انداختند
  • محمد ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    1 2
    نظام جمهوری اسلامی ابتدا وی را قاری قرآن و سپس مأمور فساد در جامعه کرده است. پس نکرده است!!!! مملکتو به گند کشیدید ...
  • برادر ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    1 0
    به نظر من باید به مسایل طوسی فارق از اتصالش به نظام و دستگاه رسیدگی کرد و انصافاً کسی هم از او حمایت نابجا نکنه که برای حساب اسلام و مملکت هزینه درست بشه!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    2 0
    آقا یک نفر اگر فاسد شده خوب به تناسب تخریبی که به نظام وارد کرده باید به اشد مجازات برسد این خیلی از جاهلیت بعضی افراد است که بگوییم دشمن خوشحال میشود از این جور تفکرهاست که جامعه به اختلاس میرسد.
  • ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    مثل اینکه قانع شدیم
  • ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    1 1
    مسئله مهمتر از عمل طوسی اینکه چرا قوه قضائیه این همه سال پرونده رو کش داده و تا زمانی که علنی نشده پیگیر ماجرا نشدن
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    2 1
    دوست خوب من اگر کسی خطایی بکند متناسب با کار زشت طرف باید کیفر ببیند و ماست مالی دستگاه قضایی بیمورد است دیگر اینکه در اشتباهات زیر دستان، مسئولین بالا دست هم مقصرند که متاسفانه در کشور این گونه نیست میل به ماست مالی و مبرا نمودن خود از گناه مسئولین ارشد نظام رو در بر گرفته .
  • عبدالله ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    1 0
    با سلام به نظر زنای محصنه درست باشد و نه محسنه
  • ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 1
    توجیه قشنگی بود.
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    بله شما در ست میگی؟
  • asad ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    با حرف شما کاملا موافقم اما و ما ابری نفسی ان النفس لاماره بالسوء الامارحم ربی ان ربی غفور رحیم. » گفته یوسف نیست بلکه گفته ذلیخا بود
  • ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    1 0
    باید از قوه قضاییه شکایت شود و عوامل خاطی به سزای عمل خود برسند تا با سلیقه ای عمل کردن ،مقابله سخت شود تا دیگر شاهد اینگونه فجایع نباشیم ، در برابرفسادهای اقتصادی هم اوضاع همینگونه است
  • نااشنا ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    1 1
    درباره خالدبن ولید ادرس اشتباهی نده
  • خالد ابن ولید ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    1 1
    خجالت بکش آقا خجالت بکش
  • امیر ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    1 0
    برادرگرامی این پرونده حدود 6ساله ادامه داره اگه به موقع رای نهایی صادر میشد بهانه به دست رسانه های بیگانه داده نمیشد
  • ش علی ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 2
    سلام،مرهبا چه اظهار نظر جالب ،منطقی وشرعی-مرهبا ،خداوند اجر وپاداش خیر عطا فرماید
  • mohamadi.h@jahanpars ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    1 1
    این توجیهات بسیار مسخره هستند مردم می گویند چرا حدود6 سال پرونده این فاسد را قوه قضاییه لاپوشانی کرده چرا امثال ایشانرا بطور جدی رسیدگی نمی کند جوک وخالدبن ولید و... چه ربطی دارند
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    2 0
    اين مقاله كاملا درسته.گاهي انسان فكر ميكنه عمدي دركار است كه اينهمه اين مسئله را بزرگ كرده اند.بله مسئله بزرگ است خيلي هم بزرگ اما ربطي به دين نظام و اسلام ندارد آگر بنا به فرض صحت نيز داشته باشد چرا نشانه به قران و دين است هركس ممكن است خطا كند فرقي هم نمي كند چه كسي است آيا طلحه و زبير خطا نكردن
  • شیعه ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    2 0
    کسی حق ندارد کار احمقانه و خطای یک نفر رو به اصل نظام نسبت دهد.... در شبکه های اجتماعی روی شمشیر دو لبه راه نروید، کار برخی از عوام کمتر از کار طوسی نییست... شما اصل دین و نظام را چرا زیر سوال می برید...شما چرا ناخواسته شده اید بلندگوی غربی هاو دشمنان نظام و اسلام؟؟؟ مردم باید بیشتر فکر کنند. یک نفر اگرخطاکار است به سزای عمل اش خواهد رسید
  • منتقد ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    کسی با دین کاری نداره .انتقاد از نظام به خاطر برخورد دوگانه وسستی قوه قضائیه با یک مسئله به این مهمی است.
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    درمورد صحابه پیامبر ب ی حرمتی نکنید.
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    کفن پوشان دلواپس کجا رفتند
  • علی ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    سلام عزیزان ماموران عربستانی مرتکب خلاف جنسی شدند.تا پای جنگ پیش رفتیم /وبهای سنگینی طرفین تا بحال پرداخت نمودند/حال نمی دانم چطور نظرم را اعلام کنم/؟؟؟خداوند قوه قضاییه ما را در مسیر عدالت هدایت فرمایید. انشالله؟؟؟؟علمای عزیز ساکت نباشند .واعلام نظر کنند؟؟؟